Anne Marie Meijers

Op creatief gebied zou men mij een laatbloeier kunnen noemen.
Op 50 jarige leeftijd ging ik voor de gezelligheid met verschillende vriendinnen diverse workshops volgen die onze interesse hadden. Hierdoor ontdekte ik mijn passie voor tekenen.
Ook de interesse voor fotografie werd in deze periode opgewekt.
Mijn vriend, die een verwoed vogelfotograaf is, leende mij zijn oude Nikon D80 camera voor de workshop en ik heb hem nooit meer afgegeven.

Bij het fotograferen wordt mijn blik vaak getrokken naar kleuren en vormen. Patroontjes voor stoffen of abstracte schilderijen noem ik het. Denk hierbij aan details in boomschors, waterbegroeiing en korstmossen.

Bij landschappen houd ik van een mystieke, woeste, dessolate of wat sombere uitstraling. Grillige bomen of takken trekken mijn aandacht.

Om de kwaliteit van mijn foto's te verbeteren, mijn interesse uit te breiden en samen erop uit te trekken heb ik me aangesloten bij deze fotoclub. Portretten van mensen en dieren teken ik het aller liefste vandaar dat ik ook erg graag zou willen leren om deze zelf te fotograferen.

Verder houd ik het meest van een natuurlijke foto, een foto waarbij de kleurstelling zo min mogelijk bewerkt wordt en de foto zijn natuurlijke uitstraling behoudt.

error: Content is protected !!